بزرگترین مجموعه سخنان کوتاه و فلسفی با تاکید بر : FRIEDRICH VILHELM NIETZSCHE
**************************************/OMID AZIMI Private WEB Www.TOJIH.Lxb.ir

مرلین منسون مردی که شما از او میترسید

البته پروفسور مرلین منسون

 

درست خواندید مرلین منسونی که عده ای اورا بیکار و بیعار یاد میکنند 4 مدرک دکترا دارد و پروفسور روانشناسی میباشد و در دانشگاه تمپل و  . . . مشغول تدریس است که با بادی گارد میارن و میبرنش.

 

منسون در زمینه نقاشی اکسپرسیونیسم و ترشولد با متد آب رنگی  بدون شک دست طراحی فوق العاده ای دارد و آثار فلسفی ترسیم میکند.

منسون نویسنده و شاعر و موزیک ساز –بازیگر- کارگردان و . . .موفقی در عرصه  سینما  میباشد

حتی عده ای اورا فیلسوف و نظریه پرداز میدانند

 

 مطالب فوق کاملا صحت دارند

اما دروغهایی که به دلایلی مانند کم اطلاعی و عدم شناخت و عدم آشنایی با برخی مباحث مانند نیهیلیسم و تضاد فرهنگی و نگرشی که کاملا طبیعی و شاید بجا باشند نشأت گرفته است.

نمونه ای از ابهامات مربوط به شخصیت منسون:

1_آیا منسون از خواهر خود صاحب فرزند میباشد؟

جواب:منسون اصلا خواهری ندارد

2_آیا منسون هم جنس باز است؟

جواب:منسون دو ازداواج و طلاق با جنس مخالفش داشته است

3_آیا منسون چشم گوسفند به جای چشم چپ اش به قصد پیوند زده است

جواب:اصلا مگر چنین چیزی ممکن است مگر چشم درخت و گل است که به این راحتی پیوند شود آنهم ماله گوسفند-چشم منسون لنز میباشد.

4_آیا منسون به پزشکی پیشنهاد داده در قبال مبلغ هنگفتی دمی برایش پیوند زند؟

جواب:به جواب 3 مراجعه نمایید !!!

 

 

5_آیا منسون شیطان پرست است؟

جواب:جواب دادن به این سوال بسیار مشکل است و از شخصی به شخص دیگر برداشتی متفاوت دارا میباشد برای جواب دادن به این مقوله باید ابتدا از فلسفه منسون آگاه بود نه تنها به انعکاس خبری آن پرداخت!

به گفته شخص منسون اصلا در هیچ یک از اشعارش در مورد نبود خدا واحد و ضد او سخنی نگفته است او در مورد اینکه گفته لعنت بر خدا توضیحی بر میان آورده و آن این است:

منسون:من به خدای ساختگی هر شخص لعنت میگویم-اکثر افراد برای خود خدایی ساخته اند و دست به هر کاری میزنند و در نظر خود احساس میکنند که رضایت خدا را جلب میکنند.

منسون:من هم به خدا اعتقا دارم اما به سبک خود.

(امید: جناب پرفسور اینکه خودش شد اعتقاد به خدایی دیگر؟؟!! بماند من که از نزدیک باهاتون همنشین نشدم تا در مورد عقاید شخصی شما مطلع باشم)

6_آیا منسون در جایی از اعتقاد به شیطان سخن گفته است؟

جواب:تا جایی که بنده اطلاع دارم خیر اما باید اضافه کنم سبک متال از آنجایی که با پاگانیسم درهم آمیخته از جملات نفرت و تاریکی و پوچی سرشاراست.

حال جای بحث دارد که کسی بیاید و بگوید کسی که فلان کارا کرده دلیل بر این است که خدا را قبول ندارد و چون این کار از خدا پرستی دور است پس حتما شخص شیطان پرست است  قبلا هم اشاراتی بر این داشتم که ضد خدایی با بی خدایی تفاوت دارد و کسی که بی خداست دلیل بر شیطان پرست بودنش  نیست.

این سخن و نظر من نیست  بلکه بخشی از فلسفه و علم میباشد.

و باید متذکر شوم که  این بحث پیچیده و تخصصی است و نیاز به مطالعه و اساتید دارد.

7_علت پاره کردن و آتش زدن انجیل در اجراهای منسون و توهین به مسیحیت چیست؟

جواب:ابتدا باید بگویم خود نمایی و جلب دوربین ها به خود کار هر هنرمند و خواننده ای میباشد حال به هر روشی! منسون با سبک متالی که اکثرا پیش میرود نیاز به چنین خیم شبازی هایی دارد که البته به اعتقادات شخصی وی بر میگردد و مسیحیت را نمیپذیرد و معتقد است بزرگان مسیحیت- اهل و درستکار نیستند بلکه سود جوء نیز میباشند و منسون با این کارش قصد مبارزه با آن عده را دارد.

لازم بذکر است بگویم چنین کارهایی در جامعه و فرهنگ آنها طبیعیست و شاید به آزادی نا متعارف آنجا بر میگردد پس جای بحثی ندارد.

8_آیا منسون نویسنده و نقاش است؟

جواب:بدون شک و از روی شواهد میتوان گفت کتاب  راهی دور و دراز از جهنم  نوشته منسون با فروش بالا در دهه خود و همچنین استقبال از نمایشگاه نقاشی و قیمت تابلوهای چند میلیون دلاری  وی نشانه موفقیت منسون در این زمینه میباشد.

9_آلبومهای انتشار شده از منسون در چه حال است؟

جواب:فروش بالا و استفاده کردن از دستگاههای فوق پیشرفته در این صنعت و مانور سبکی و استفاده از علم فلسفه و همکاری و حتی زیر دست کردن برخی موزیکسین های پایه یک  باعث موفقیت منسون در زمینه موسیقی میباشد.و باعث برنده شدن چندین جایزه در این رده میباشد اگر اشتباه نکنم جایزه خدایان طلایی را نیز نسیب خود کرده است.

گفته میشود  که از ده آلبوم اصلی آمریکا 6 آلبوم متعلق به منسون است و 4 آلبوم متعلق به سیلی از جمعیت خوانندگان ایالات متحده أمریکا میباشد.

10_علت چهره ی آشفته منسون؟

جواب:همانطور که قبلا عرض نمودم منسون از فلسفه خاصی طبعیت میکند و پروفسور است  و فیلسوف به شمار می آید و در این بین روانشناس نیز است_ به گفته خود  قیافه اش را طوری آرایش میکند که گویی گناهان درونش بر چهر اش تاثیر گذاشته و به گفته خودش من نمیخواهم با صورت برازنده سیرت زشت یک انسان گناه کار را پنهان کنم.(شاید نوعی پیام دارد)

11_آیا منسون در اجرا هایش پرچم آمریکا را به آتش کشیده است؟

جواب:بله منسون در برخی موارد مخالف سیاست آمریکاست و پرچم آمریکا را آتش زده و شعری به نام ما آمریکایی هستیم به نقد آمریکا پرداخته و به این دلیل شورش گر شناخته شده بود.

 

تعملی اندک بیشتر:

دوستان اینکه شخصی با هر نامی و هر چهره و هر روشی در مقابل ما ظاهر شود و خلاف عقاید انسانی و دینی سخن گویید زمانی میتواند بر ما تاثیر گذارد که اعتقاد و تفکر ما پایین باشد پس برای مقابله با آنان باید به سلاح اعتقاد و تفکر و علم مسلح شویم.

آینکه نویسنده ای برما تاثیر بد گذارد نشانه ضعف ما میباشد و ما باید خود را اصلاح نمیاییم –زمانی که چند آهنگ چند دقیقه ای بر ما تاثیر منفی میگذارد این ضعف در ما است نه در قدرت موسیقی آن شخص.

هر کسی هر چقدر هم بد باشد حتما محاسنی دارد که میتوان از آن بهره برد!

منسون هر چه هم باشد در خیلی زمینه ها مانند علمی تلاشگر است که به آن درجه علمی (پروفسوری) رسیده و هم خیلی از عده ای که در اطراف ما هستند و  ما استاد و دانا مینامیم عالم تر است.

کسانی که حتی نمیدانند مرلین منسون لقب برایان هاک وارنر است و حتی تلفظ صحیح اسم او را بلد نیستند و بجای مَنسون او را مِنسون خطاب میکنند  در مورد او و علم او که نیاز به تخصص و گذراندن چندین سال تحصیلات آکادمی میباشد اظهار نظر میکنند!

او بد است شما بدیهایش را دنبال نکنید در این دنیا بد مطلقی وجود ندارد  شما خوب باشید و خودتان را بالا کشید و به دیگران و جامعه مفید باشید.

نتیجه گیری:مشکل من مشکل شما که میشه مشکل ما به دست ما حل میشه-ما را چه به سوپر میلیونری مثل منسون تنها چیزی که میشه بهره برد قسمتهایی از علم اش میباشد.

بخش بزرگی از مشکل ما را مفت خورها و کثافتهای انسان نما که انسان را سرافکنده کرده اند و حتی تمدن حیوانی را مایه ننگند.کسانی که با خوردن حق دیگران آن را باطل کرده اند.

چنین کسانی را لعنت باد حال میخواهد به اسم مقدسیات سو استفاده کرده و یا شکل شیطان پیشه گرفته باشند.

تمامی این مطالب کاملا بی طرفانه و بر پایه شواهد میباشد و جنبه آشنایی دارند و هیچ گونه شعار اخلاقی و غیر اخلاقی را رد میکنند.

 

 

مَأرلین مَنسن غول ترسناک مهربان

PROfessor Marilyn Manson

مرلین منسون: همیشه شادی آنتور نیست که ما فکر میکنیم شادی من غمهایم را در درونخودش پنهان میکند .

 

به قول بعضی ها شیطان مدرن

و در آخر لبخندی نه چندان دل نشین و پر معنا

در کل این شخص زندگی پیچیده ای دارد و اگر قرار بر نوشتن آن باشد وبلاگ دیگری باید





تاريخ : برچسب:منسون,
BY امید عظیمی_OMID AZIMI

نماز آیات

نماز آیات دو رکعت است و در هر رکعت پنج رکوع دارد، و دستور آن این است که انسان بعد از نیت، تکبیر بگوید و یک حمد و یک سوره تمام بخواند و به رکوع رود و سر از رکوع بردارد، دوباره یک حمد و یک سوره بخواند، باز به رکوع رود تا پنج مرتبه، و بعد از بلند شدن از رکوع پنجم دو سجده نماید و برخیزد و رکعت دوم را هم مثل رکعت اول بجا آورد و تشهد بخواند و سلام

دهد.

در نماز آیات ممکن است انسان بعد از نیت و تکبیر و خواندن حمد، آیه های یک سوره را پنج قسمت کند و یک آیه یا بیشتر از آن را بخواند و به رکوع رود و سر بردارد و بدون این که حمد بخواند قسمت دوم همان سوره را بخواند و به رکوع رود و همین طور تا پیش از رکوع پنجم سوره را تمام نماید، مثلا به قصد سوره "قل هو الله احد" بسم الله الرحمن الرحیم بگوید و به رکوع رود، بعد بایستد و بگوید: "قل هو الله احد" دوباره به رکوع رود و بعد از رکوع بایستد و بگوید: "الله الصمد" باز به رکوع رود و بایستد و بگوید: "لم یلد و لم یولد" و برود به رکوع باز هم سر بردارد و بگوید: "و لم یکن له کفوا احد" و بعد از آن به رکوع پنجم رود و بعد از سر برداشتن، دو سجده کند و رکعت دوم را هم مثل رکعت اول بجا آورد و بعد از سجده دوم، تشهد بخواند و نماز را سلام دهد.

اگر در یک رکعت از نماز آیات پنج مرتبه حمد و سوره بخواند و در رکعت دیگر یک حمد بخواند و سوره را پنج قسمت کند، مانعی ندارد.

چیزهایی که در نماز یومیه واجب و مستحب است، در نماز آیات هم واجب و مستحب می باشد، ولی در نماز آیات مستحب است به جای اذان و اقامه سه مرتبه به قصد امید ثواب بگویند: "الصلاة ".

مستحب است بعد از رکوع پنجم و دهم بگوید "سمع الله لمن حمده " و نیز پیش از رکوع و بعد از آن تکبیر بگوید، ولی بعد از رکوع پنجم و دهم، گفتن تکبیر مستحب نیست.

مستحب است پیش از رکوع دوم و چهارم و ششم و هشتم و دهم قنوت بخواند، و اگر فقط یک قنوت پیش از رکوع دهم بخواند، کافی است .

اگر در نماز آیات شک کند که چند رکعت خوانده و فکرش به جایی نرسد، نماز باطل است .

اگر شک کند که در رکوع آخر رکعت اول است یا در رکوع اول رکعت دوم، و فکرش به جایی نرسد، نماز باطل است. ولی اگر مثلا شک کند که چهار رکوع کرده یا پنج رکوع، چنانچه برای  رفتن به سجده خم نشده، باید رکوعی را که شک دارد بجا آورده یا نه، بجا آورد. و اگر برای رفتن به سجده خم شده، باید به شک خود اعتنا نکند.

هر یک از رکوع های نماز آیات رکن است که اگر عمدا یا اشتباها کم یا زیاد شود، نماز باطل است.


نماز میت

نماز میت پنج تکبیر دارد و اگر نماز گزار پنج تکبیر به این ترتیب بگوید کافی است : بعد از نیت و گفتن تکبیر اول بگوید :

"اشهد ان لا اله الا الله و ان محمدا رسول الله"

و بعد از تکبیر دوم بگوی :

"اللهم صل علی محمد و آل محمد"

وبعد از تکبیر سوم بگوید :

"اللهم اغفر للمؤمنین و المؤمنات"

و بعد از تکبیر چهارم اگر میت مرد است بگوید :

"اللهم اغفر لهذا المیت" و اگر زن است بگوید : "اللهم اغفر لهذه المیت"

و بعد تکبیر پنجم را بگوید

بهتر است بعد از تکبیر اول بگوید :

"اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شریک له و اشهد ان محمدا عبده و رسوله ارسله بالحق بشیرا و نذیرا بین یدی الساعة"

و بعد از تکبیر دوم بگوید :

"اللهم صل علی محمد و آل محمد و بارک علی محمد و آل محمد و ارحم محمدا و آل محمدکافضل ما صلیت و بارکت و ترحمت علی  ابراهیم و آل ابراهیم انک حمید مجید و صل علی جمیع الانبیاء و المرسلین و الشهداء و الصدیقین و جمیع عباد الله الصالحین"

و بعد از تکبیر سوم بگوید :

"اللهم اغفر للمؤمنین و المؤمنات والمسلمین و المسلمات الاحیاء منهم و الاموات تابع بیننا و بینهم بالخیرات انک مجیب الدعوات انک علی کل شی ء قدیر"

و بعد از تکبیر چهارم اگر میت مرداست بگوید :

"اللهم ان هذا عبدک و ابن عبدک و ابن امتک نزل بک و انت خیرمنزول به اللهم انا لا نعلم منه الا خیرا و انت اعلم به منا اللهم ان کان محسنا فزد فی احسانه و ان کان مسیئا فتجاوز عنه و اغفر له اللهم اجعله عندک فی اعلی علیین و اخلف علی اهله فی الغابرین و ارحمه برحمتک یا ارحم الراحمین"

وبعد تکبیر پنجم را بگوید .

ولی اگر میت زن است بعد از تکبیر چهارم بگوید :

"اللهم ان هذه امتک و ابنة عبدک و ابنة امتک نزلت بک و انت خیر منزول به اللهم انا لانعلم منها الا خیرا و انت اعلم بها منا اللهم ان کانت محسنة فزد فی احسانها و ان کانت مسیئة فتجاوز عنها و اغفر لها اللهم اجعلها عندک فی اعلی علیین و اخلف علی اهلها فی الغابرین و ارحمها برحمتک یا ارحم الراحمین"

باید تکبیرها و دعاها را طوری پشت سر هم بخواند که نماز از صورت خودخارج نشود . کسی که نماز میت را به جماعت می خواند ، باید تکبیرها و دعاهای آن را هم بخواند .


نماز ميت

مسأله615.  نماز ميت پنج تكبير دارد و اگر نمازگزار پنج تكبير به اين ترتيب بگويد كافي است: بعد از نيت و گفتن تكبير اول بگويد:

أشْهَدُ أنْ لا إِلهَ إلاَّ اللهُ وَأنَّ مُحَمَّداً رَسوُلُ الله

بعد از تكبير دوم بگويد:

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد

و بعد از تكبير سوم بگويد:

اَلّلهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنينَ وَالْمُؤْمِناتِ

و بعد از تكبير چهارم، اگر ميت مرد است بگويد:

اَلّلهُمَّ اغْفِرْ لِهذا الْمَيِّتِ

و اگر زن است بگويد:

اَلّلهُمَّ اغْفِرْ لِهذِهِ الْمَيِّتِ

و بعد تكبير پنجم را بگويد و بهتر است بعد از تكبير اول بگويد:

أشْهَدُ أنْ لا إِلهَ إلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لا شَرِيكَ لَهُ وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسوُلُهُ أَرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشْيراً وَنَذِيراً بَيْنَ يَدَي السَّاعَةِ

و بعد از تكبير دوم بگويد:

اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَبَارِكْ عَلي مُحَمَّد وَآلَ مُحَمَّد وَارْحَمْ مُحَمَّداً وَآلَ مُحَمَّد كَأفْضَلِ مَا صَلَّيْتَ وَبَارَكْتَ وَتَرَحَّمْتَ عَلي إبْرَاهِيمَ وآلِ إِبْرَاهِيم إنَّك حَمِيدٌ مَجِيدٌ وَصَلِّ عَلي جَمِيعِ الأَنْبِيَاءِ والْمُرْسليِنَ وَالشُّهَداءِ وَالصِّدّيقِينَ وَجَمِيعِ عِبَادِ اللهِ الصَّالِحِين

و بعد از تكبير سوم بگويد:

اَلّلهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنينَ وَالْمُؤْمِناتِ وَالْمُسْلِمينَ وَالْمُسْلِماتِ الأَْحْيَاءِ مِنْهُمْ وَالأَْمْوَاتِ تَابِع بَيْنَنَا وَبَيْنَهُمْ بِالْخَيْرَاتِ إِنَّكَ مُجِيبُ الدَّعَوَاتِ إِنَّكَ عَلي كُلَّ شَيْء قَدِير

و بعد از تكبير چهارم اگر ميت مرد است، بگويد:

اَلّلهُمَّ إِنَّ هَذَا عَبْدُكَ وَابْنُ عَبْدِكَ وَابْنُ أمَتِكَ نَزَلَ بِكَ وأَنْتَ خَيْرُ مَنْزُول بِه اَلّلهُمَّ إنَّا لاَ نَعْلَمُ مِنْهُ إلاَّ خَيْراً وَأَنْتَ أَعْلَمُ بِه مِنَّا اَلّلهُمَّ إِنْ كَانَ مُحْسِناً فَزِدْ في إِحْسَانِه وَإنْ كَانَ مُسِيئاً فَتَجَاوَزْ عَنْه وَاغْفِرْ لَهُ. اَلّلهُمَّ اجْعَلْهُ عِنْدَكَ في أعْلي عِلِّيِّينَ وَاخْلُفْ عَلي أهْلِهِ في الغَابِرِينَ وَارْحَمْهُ بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِين

و بعد تكبير پنجم را بگويد. ولي اگر ميت زن است بعد از تكبير چهارم بگويد:

اَلّلهُمَّ إِنَّ هَذَه أمَتُكَ وَابْنَةُ عَبْدِكَ وَابْنتُ أمَتِكَ نَزَلَتْ بِكَ وأَنْتَ خَيْرُ مَنْزُول بِه اَلّلهُمَّ إنَّا لاَ نَعْلَمُ مِنْهَا إلاَّ خَيْراً وَأَنْتَ أَعْلَمُ بِهَا مِنَّا، اَللّهُمَّ إِنْ كَانَتْ مُحْسِنَةً فَزِدْ في إِحْسَانِهَا وَإنْ كَانَت مُسِيئةً فَتَجَاوَزْ عَنْهَا وَاغْفِرْ لَهَا اَلّلهُمَّ اجْعَلْهَا عِنْدَكَ في أعْلي عِلِّيِّينَ وَاخْلُفْ عَلي أهْلِهَا في الغَابِرِينَ وَارْحَمْهَا بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِين

مسأله616. بايد تكبيرها و دعاها را طوري پشت سر هم بخواند، كه نماز از صورت خود خارج نشود.

مسأله617. كسي كه نماز ميت را به جماعت ميخواند، بايد تكبيرها و دعاهاي آن را هم بخواند.

مستحبات نماز ميت

مسأله618. چند چيز در نماز ميت مستحب است:

اول ـ كسي كه نماز ميت ميخواند با وضو يا غسل يا تيمم باشد و احتياط مستحب آن است كه در صورتي تيمم كند كه وضو و غسل ممكن نباشد،يا بترسد كه اگر وضو بگيرد، يا غسل كند به نماز ميت نرسد.

دوم ـ اگر ميت مرد است، امام جماعت يا كسي كه فرادي بر او نماز ميخواند، مقابل وسط قامت او بايستد و اگر ميت زن است، مقابل سينهاش بايستد.

سوم ـ پا برهنه نماز بخواند.

چهارم ـ در هر تكبير دستها را بلند كند.

پنجم ـ فاصله او با ميت به قدري كم باشد، كه اگر باد لباسش را حركت دهد به جنازه برسد.

ششم ـ نماز ميت را به جماعت بخواند.

هفتم ـ امام جماعت تكبير و دعاها را بلند بخواند و كساني كه با او نماز ميخوانند آهسته بخوانند.

هشتم ـ در جماعت اگر چه مأموم يك نفر باشد، عقب امام بايستد.

نهم ـ نمازگزار به ميت و مؤمنين زياد دعا كند.

دهم ـ پيش از نماز سه مرتبه بگويد: «الصَّلاة».

يازدهم ـ نماز را در جايي بخوانند كه مردم براي نماز ميت بيشتر به آنجا ميروند.

دوازدهم ـ زن حايض اگر نماز ميت را به جماعت ميخواند، در صفي تنها بايستد.

مسأله619. خواندن نماز ميت در مساجد مكروه است ولي در مسجد الحرام مكروه نيست.





BY امید عظیمی_OMID AZIMI
LAST POSTs

OMID ARCHIVE
OMID DAILY LINKs
www.TOJIH.Lxb.ir